Home » دسته‌بندی نشده » چگونه رژیم غذایی بر سندرم نفروتیک تأثیر می گذارد

چگونه رژیم غذایی بر سندرم نفروتیک تأثیر می گذارد

امروزه علم پزشکی ارتباط تنگاتنگی با علم تغذیه پیدا کرده، این در حالی است که یکی از ارکان اصلی
درمان بیماران ارایه یک رژیم غذایی مناسب و علمی است که هم بتواند نیازهای تغذیه های بیمار را تأمین
کند و هم بدانیم چگونه رژیم غذایی بر سندرم نفروتیک تأثیر می گذارد. تغذیه صحیح در بیماران کلیوی از مهمترین عوامل افزایش طول عمر وکاهش بستری شدن در بیمارستان است.

چگونه رژیم غذایی بر سندرم نفروتیک تأثیر می گذارد

چگونه رژیم غذایی بر سندرم نفروتیک تأثیر می گذارد

این مقاله قدمی برای پیشبرد هرچه بهتر آموزشهای الزم در زمینه تغذیه و رژیم درمانی در بیماران کلیوی وجلوگیری از
عوارض این بیماریها است، اما جانشین رژیمهای تخصصی نخواهد بود.

 

چگونه رژیم غذایی بر سندرم نفروتیک تأثیر می گذارد

تغییر رژیم غذایی برای جلوگیری از آسیب کلیه بسیار مهم است. از آنجا که این اختلال به دلیل از دست دادن پروتئین ایجاد می شود ، برخی از افراد ممکن است با کاهش رژیم غذایی با پروتئین بالا این کاهش را خنثی کنند. با این حال ، رژیم غذایی با پروتئین بالا برای سندرم نفروتیک توصیه نمی شود. پروتئین بیش از حد خطرناک است زیرا می تواند به نفرون (واحد عملکرد کلیه) آسیب برساند و باعث نارسایی کلیه شود. مصرف پروتئین کم تا متوسط ​​بسته به شرایط کلیه شما توصیه می شود. برای تعیین نیازهای خاص خود با پزشک و یک متخصص تغذیه ثبت شده همکاری کنید.

رژیم کم سدیم همراه با سندرم نفروتیک نیز توصیه می شود. سدیم اضافی از طریق رژیم غذایی می تواند منجر به احتباس مایعات بیشتر و احتباس نمک و در نتیجه تورم ناراحت کننده و فشار خون شود.

از آنجا که این اختلال می تواند باعث ایجاد چربی زیادی در جریان خون شود ، کاهش مصرف چربی ممکن است به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

برای کمک به مدیریت این شرایط ، مهم است که بدانید چه غذاهایی باید بخورید و چه نباید بخورید

نکات رژیم غذایی برای سندرم نفروتیک
نظارت بر رژیم غذایی شما می تواند چالش برانگیز باشد ، اما می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد و علائم سندرم نفروتیک را کاهش دهد. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در تغییر عادت های غذایی آورده شده است.

مصرف پروتئین را در نظر بگیرید. مصرف پروتئین توصیه شده برای سندرم نفروتیک 1 گرم (گرم) به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز است که معادل 0.45 گرم در هر پوند در روز است. با این حال ، ممکن است این تعداد براساس سلامت فعلی کلیه ها متفاوت باشد.
Nephcure International Kidney Nephcure (NKI) می گوید مصرف سدیم را به 400 میلی گرم (میلی گرم) در هر وعده غذایی (150 میلی گرم در میان وعده) محدود می کند. قبل از خرید غذا ، برچسب مواد غذایی را بخوانید و محتوای سدیم را بررسی کنید.
استفاده از “طعم دهنده ها” به نام “نمک” را محدود یا از آن اجتناب کنید. نمک آنها بالاتر از گیاهان و ادویه ها است. اگر دستورالعمل نمک سیر است ، لطفا سیر یا پودر سیر را جایگزین کنید.
وعده های غذایی را در خانه آماده کنید. غذاهای رستوران ممکن است حاوی مقادیر زیادی نمک باشند. پیش از این در مورد فهرست رستوران تحقیق کنید و حومه ای با 400 میلی گرم سدیم را انتخاب کنید. ببینید آیا رستوران می تواند وعده های غذایی را بدون افزودن نمک آماده کند یا خیر.
برای پخت و پز از روغن های سالم مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید.
نمک را از جدول جدا کنید.
برای کاهش مصرف سدیم ، سبزیجات تازه یا کنسروی بدون محتوای سدیم اضافه یا کم انتخاب کنید.

چشم انداز

پیش آگهی سندرم نفروتیک به علت بستگی دارد. اگر پزشک شما بتواند بیماری زمینه ای کلیه را تشخیص و درمان کند ، علائم شما ممکن است به تدریج بهبود یابد و دیگر برطرف نشود. وقتی سندرم نفروتیک به علت بیماری کلیه ایجاد نشود ، پیش آگهی متفاوت است. با رعایت رژیم غذایی افراد مبتلا به سندرم نفروتیک ، می توانید تورم را کنترل کرده و از عوارض جانبی طولانی مدت آن جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *